Jak interaktywne ekrany mogą zwiększyć Twoją sprzedaż?

Co to jest Digital Signage? 

 

Digital Signage – zintegrowana forma zarządzania systemem, w skład którego wchodzą wyświetlacze elektroniczne. Można go przyrównać do znaku, który sam przekazuje informacje odbiorcom. Wyświetlacze cyfrowe wykorzystują technologie takie jak LCD, LED, czy ekran projekcyjny. Służą do wyświetlania contentu multimedialnego, który uczy, informuje, a przede wszystkim angażuje tych, którzy znajdą się w jego pobliżu.

 

Content multimedialny jest formą content marketingu, na ekranach odtwarzane są różnego rodzaju obrazy, np. filmy, prezentacje, teksty, grafiki czy aplikacje. Interaktywne ekrany znajdziesz wszędzie tam, gdzie liczy się szybki i efektywny przekaz informacji, oraz łączą zalety reklamy cyfrowej i konwencjonalnej reklamy zewnętrznej. 

 

Korzyści reklamy multimedialnej na interaktywnych ekranach

  • Jest to coś nowego.  Mimo, że Digital Signage jest na rynku już jakiś czas, to nadal postrzega się go jako coś nowego. Jest  to format reklamy, który przyciąga uwagę, co czyni go idealnym narzędziem dla tych, którzy chcą zbudować wizerunek marki postępowej oraz wyróżniać się na tle konkurencji.

  • Przyciąga uwagę. Porównując go z konwencjonalną reklamą zewnętrzną, jest swojego rodzaju zaskoczeniem dla odbiorcy, a co za tym idzie efektywniej przyciąga jego uwagę. Ludzie spędzają znacznie mniej czasu na oglądaniu reklamy tradycyjnej, niż tej na wyświetlaczach cyfrowych.

  • Zwiększa rozpoznawalność marki. 80% oglądających reklamę na cyfrowych wyświetlaczach zapamiętuje komunikat, więc jest to skuteczny format reklamy jeśli chcesz, by klient skorzystał z Twojej usług i został z Tobą na dłużej.

  • Zwiększa sprzedaż. Duża część decyzji o zakupie podejmowana jest w ostatniej chwili, praktycznie każdy z nas był w takiej sytuacji. Marketerzy doskonale o tym wiedzą i to wykorzystują, właśnie dlatego wywarcie wpływu na potencjalnego klienta (w punkcie sprzedaży) może go skłonić do wybrania Twojej marki. W ten sposób dotrzesz do klienta w krytycznym momencie podejmowania decyzji.

  • Content można modyfikować w czasie rzeczywistym i dostosowywać do różnych grup odbiorców oraz sytuacji. Tradycyjna reklama zewnętrzna nie daje zbyt wiele możliwości na modyfikację, przestrzeń jest zwykle wynajmowana na określony czas, przez co nie można zmienić przekazu. Interaktywne ekrany  pozwalają reklamodawcy modyfikować zawartość w czasie rzeczywistym. Pozwala na przykład wyświetlać treści ze stale aktualizowanymi informacjami lub treściami zmieniającymi się w zależności od pory dnia. Ta opcja pozwala na szybką reakcję, dostosowanie wiadomości oraz optymalizację treści na podstawie analizy wyników.

Rodzaje contentu

Jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia. Jest wiele rodzajów treści, które można wykorzystać, by ulepszyć komunikację z klientem. Oto kilka inspiracji jak można wykorzystać interaktywne ekrany reklamowe.

  • Opinie klientów: Wyświetlaj pozytywne opinie wystawione przez Twoich klientów – jest to świetny sposób na poprawę wizerunku marki.

  • Promocje i oferty: Realizuj swoją strategię marketingową. Pokaż swój produkt, jego cenę, oferty specjalne, promocje itp.

  • Menu: Jesteś częścią sektora hotelarskiego? W takim razie idealnym rozwiązaniem jest wyświetlanie własnego menu. Aktualizuj je na bieżąco oraz wyróżnij swoje oferty specjalne.

  • Własny content: Dodaj własne pliki, np. prezentacje, aplikacje, quizy, filmy czy grafiki. Możesz wyświetlić to, co w danej chwili Ci najbardziej odpowiada.

  • Rozrywka i telewizja na żywo: Twoi klienci nudzą się w poczekalni, a gazety są przereklamowane? Możesz dostarczyć im rozrywki w inny sposób: telewizja, kreskówki dla najmłodszych, gry, aplikacje itp.

  • Rozkład jazdy: dla szkół, uniwersytetów, muzeów itp. Poinformuj zainteresowanych o rozkładach jazdy transportu publicznego,  możesz także pokazać ważne wydarzenia, w których wezmą udział szkoły i uczelnie lub informacje o eksponatach. 

  • Wskazywanie drogi: Pomóż klientom dostać się do celu. Jeśli masz wielopiętrowe biuro możesz pokazać, na którym piętrze znajdują się pomieszczenia Twojej firmy, umieszczając na nim interaktywną mapę

O czym warto pamiętać aby promocja była skuteczna

Kilka rzeczy o których warto pamiętać, decydując się na reklamę z użyciem interaktywnych ekranów. 

  • Dobry content to podstawa! Na pewno dbasz o strategię marketingową i treści zamieszczane w internecie – tak samo musisz przemyśleć, co będziesz wyświetlać na ekranach. Wiele marek stawia na połączenie treści promocyjnych i informacyjnych, jednak w każdym przypadku musisz oferować użytkownikom jakąś wartość.
  • Zastanów się nad celami. Sukces kampanii marketingowej z użyciem interaktywnych ekranów zależy w dużej mierze od planowania. Zastanów się: co chcesz osiągnąć, jakie jest grono odbiorców, i jak wykorzystanie tego kanału marketingowego zgrywa się z resztą strategii.
  • Lokalizacja.  Zwłaszcza w przypadku kampanii wewnątrz obiektów, lokalizacja jest bardzo ważnym czynnikiem. Musisz dokładnie przeanalizować miejsca, w których potencjalni klienci spotkają się z Twoją reklamą, ale ekran nie może być dla nich niedogodnością czy przeszkodą.  Znajdź ekran o wysokości zachęcającej do interakcji, oraz unikaj ekranów niskiej jakości.
  • Uwzględnij przedział czasu, w którym klient będzie widział Twoją reklamę. Interaktywne ekrany cechują się ulotnością doświadczeń, dlatego trzeba je zsynchronizować z użytkownikiem, np. odtwarzanie minutowej reklamy w miejscu gdzie przechodzący spędzają 30 sekund mija się z celem, ale dzięki interaktywnym treściom, jak np. gry czy ankiety, możesz wydłużyć czas zaangażowania.

Dobrze zaplanowana i wdrożona reklama z użyciem interaktywnych ekranów może przynieść satysfakcjonujące efekty i przyczynić się do zwiększenia sprzedaży czy poprawy wizerunku marki. 

 

Jeśli zainteresowała Cię ta forma reklamy, skontaktuj się z nami, chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości oraz przedstawimy Ci naszą ofertę.

nowe posty